Ny søgning

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

Akademiker til produktion af sterile lægemidler på Region Hovedstadens Apotek

Vi har en ledig stilling som drift supporter til sterilproduktion

Vil du være med til at sikre kvaliteten af livsnødvendige lægemidler til patienter på de danske hospitaler?

Vil du være en del af et drift support team, som har et godt samarbejde og en uformel omgangstone med respekt for hinanden?

Så er du måske den vi lige står og mangler.

Om os:

Som vores nye kollega bliver du en del af support afdelingen som består af 10 engagerede medarbejdere og 1 afdelingsleder med forskellig baggrund indenfor naturvidenskab og teknik.

Til sammen har vi således stor viden, erfaring og en bred vifte af fagligheder. Vi respekterer hinandens forskelligheder og kompetencer på både det tekniske og farmaceutiske område, og bruger hinanden til at få løst vores opgaver på bedst mulig måde.

Support-funktionen er mangfoldig, og vi har et godt kollegaskab. Vi er kvalitetsbevidste og sætter en stor ære i at arbejdet er i orden, når det forlader os. Vi har en stor kontaktflade i vores daglige arbejde – først og fremmest til personalet i sterilafdelingerne, men også kvalitetsafdelingerne og til eksterne.
Sterilproduktionen har 3 sterilområder med i alt 5 produktionslinjer, hvor der fremstilles sterile lægemidler i ampuller, hætteglas og infusionsbeholdere.

Vi har stor bredde i opgaverne, og jeg får lov til at få fingrene i suppen og vi sparrer med hinanden” udtaler en supporter.

Om jobbet:

Som supporter hos os kan vi tilbyde dig gode muligheder for fortsat udvikling af dine faglige og personlige kompetencer. Der vil være daglige driftsopgaver, hvor du er garant for, at lægemidlerne er fremstillet korrekt og efter gældende regler. Det er derfor vigtigt, at du tør påpege hændelser og situationer, hvor vi ikke er i compliance.

Dine primære opgaver vil til at starte med være:

  • Godkendelse af batchjournaler
  • Udarbejdelse og godkendelse af afvigelses- og ændringsrapporter
  • Udarbejdelse af instrukser og trend rapporter
  • Sikre efterlevelse af GMP i det daglige som vedligeholdelse af kvalitetssystemet
  • Træning af produktionspersonale
Du vil sammen med resten af teamet blive ansvarlig for at sikre, at udstyr og faciliteter er kvalificerede, processer er validerede og at de lever op til myndighederne krav.

Der vil være opgaver af mere driftsmæssig karakter, hvor du som produktionsansvarlig skal udarbejde afvigelser, ændringskontrolsager, risikovurderinger, udføre logsbogsreview, lave udstyrsevalueringer og årlige revalideringer samt svare på spørgsmål ved myndighedsinspektion.

Der kan være opgaver som projektkoordinering med f.eks. overflytning eller implementering af nye produkter, eller udarbejdelse af dokumentationspakken i større opgaver med indkøb og kvalificering af nyt produktionsudstyr, procesoptimeringer, kontakt til leverandører samt implementering af ny GMP-lovgivning. Her kan du være med i hele/dele af processen fra udarbejdelse af kravsspecifikation til den endelige overdragelse til afdelingen.
Du har en akademisk tilgang til opgaveløsning og tager ansvar for, at tingene bliver løst på pragmatisk vis, så de også fungerer i dagligdagen i produktionen.

Som person er du positiv, har gode samarbejdsevner og bidrager til det gode kollegaskab.
Din opgave vil være at sikre driften af vores produktionsudstyr, hvor der produceres lægemidler i ampul, hætteglas og infusions-beholdere.

Drift supportafdelingen supporterer produktionen ift udstyrspark og forsyninger:

  • Produktionstanke, automatisk fyldelinje, autoklaver, og mindre produktionsudstyr
  • Etiketteringsmaskine
  • Forsyninger: ventilationsanlæg, vandanlæg, destillationsanlæg og trykluft
Opgaverne vil ske i tæt samarbejde med supportere, farmakonomer og operatører og du vil aldrig være overladt til dig selv. Det er vigtigt at du hurtigt at kan tilegne dig ny viden og er forberedt på en stejl læringskurve.

Om dig:

Du ønsker et job, som byder på masse af spændende udfordringer, hvor din faglighed kommer i spil.

Det er en fordel, men ikke et krav, hvis du kommer fra en lignede stilling i en supportfunktion i lægemiddelindustrien. Vi har meget specialistviden i support-funktionerne både på faciliteter, processer og produkter, så det vigtigste er, at du er initiativrig og villig til at have en stejl læringskurve. Du skal også kunne arbejde selvstændigt. Du har en akademisk tilgang til opgaveløsning og tager ansvar for, at tingene bliver løst på pragmatisk vis, så de også fungerer i dagligdagen i Produktionen.

Du kommer formentlig fra en lignede stilling i en supportfunktion i lægemiddelindustrien og ved, at dit arbejde er med til sikre, at produktionen af livsnødvendige lægemidler kører som en velsmurt maskine. Vi opfordrer også nyuddannede med gå-på-mod til at sende os en ansøgning.

Som person er du konstruktiv, har gode samarbejds- og kommunikationsevner og bidrager til det gode kollegaskab.

Du trives i en omskiftelig hverdag med mange forskelligartede opgaver og bidrager til at vi som afdeling, når i mål med vores opgaver.

Vi forventer, at:

  • du er akademisk uddannet farmaceut, cand.scient eller lignende
  • du har erfaring med lægemiddelproduktion og arbejde under GMP
  • du har erfaring eller kendskab til GMP-dokumentation – herunder udarbejdelse af ændringssager, afvigelser, CAPA og kvalificerings/valideringsdokumentation
På Apoteket arbejder vi med eget ansvar, det betyder at både medarbejdere og ledere har ansvar for at hver dag bliver en god dag.

Ansættelsesvilkår:

Apoteket er Nordeuropas største Sygehusapotek med ca. 700 medarbejdere.

Region Hovedstadens Apotek fremstiller cirka 20% af alle de lægemidler, der anvendes på sygehusene i Region Hovedstaden. I sterilafdelingen fremstiller vi årligt ca. 2,5 millioner enheder fordelt på ca. 100 forskellige produkter – og nogle af disse er vi eneproducent på.

Stillingen er en fuldtidsstilling på 37 timer pr. uge. Der er fleksordning, betalt frokostpause og Apoteket er en arbejdsplads med god work-life balance. Apotekets værdier er tillid, åbenhed, helhedssyn og professionalisme. Arbejdsadressen er på Region Hovedstadens Apoteks site på Marielundvej 25, 2730 Herlev.

På adressen Marielundvej er der et gratis motionsrum, mulighed for massage i arbejdstiden og diverse medarbejderforeninger.

Stillingen er til besættelse 1. marts.

Løn og ansættelsesvilkår er ifølge gældende overenskomst.

Ansøgningsprocedure:

Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte drift supporter Freshte Ghasemi på tlf 44577896 eller afdelingsleder Mette Thorn på tlf. 21441559.

Hvis du vil vide mere om apoteket, kig da evt. på: www.apoteket-regionh.dk eller se Apotekets præsentationsfilm her.

Ansøgningsfristen er 15. december 2024 og ansøgninger behandles løbende, ligesom der løbende indkaldes til samtaler.





Fuldtid


Ansøg her

Retur til søgning