Ny søgning

Opret en jobagent og få nye jobannoncer direkte i din indbakke

Farmaceut til Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse


Vil du have Danmarks bedste farmaceutstilling? Kunne du tænke dig en selvstændig og udfordrende hverdag?

Er du ansvarsbevidst og trives du med en stor grad af frihed i jobbet? Er du en person, der er åben, imødekommende og god til at kommunikere? Så kunne du være præcis den gode kollega, vi søger.

 

Om os

Kapacitetscenter Transport og Lægemidler består af et team på fire personer, en chef, to farmaceuter og en kapacitetsplanlægger.

Dine fremtidige kollegaer er civile og din chef er militæransat. Teamet er præget af en fri og uformel omgangstone, hvor humor og kollegial omsorg for hinanden har en central plads.

Sektionen løser opgaver for alle Forsvarets værn, herunder for enheder, der er udsendt i internationale operationer. Lægemiddelporteføljen består af to farmaceuter, hvor du kan blive den ene. Arbejdsområdet dækker både human og veterinær, vacciner og immunglobuliner, blod og blodprodukter, medicinsk ilt og en mindre mængde hudplejevarer.

Transportporteføljen dækker indgåelse og vedligeholdelse af kontrakter med civile operatører.

 

Om stillingen

Grundlæggende sørger vi for, at overholde den gældende lovgivning, der er skrevet til anvendelse i det civile sundhedssystem, således at Forsvarets aktuelle behov til stadighed kan dækkes. Vi har endvidere ansvaret for datakvaliteten på porteføljens produkter - fra vugge til grav, så de produkter vi rekvirerer også er dem, der kan skaffes og leveres.

Til daglig har vi kontakt med det apotek, der leverer vores lægemidler, hvor vi i fællesskab løser de udfordringer der er på restordrer, og produkter, der har for ringe udløb til at det giver mening at købe dem. Vi indkøber og lagerfører præparater, der indgår i nye sammenpakninger som fremstilles på apoteket.

I samarbejde med Forsvarets Sanitetskommandos læger og sygeplejersker udarbejder vi standardsortimenter af lægemidler, som dækker de behov der matcher missionens opgaver, og som tager højde for de forskellige udfordringer der kan være i den logistiske kæde. Vi rådgiver om præparaterne ud fra den farmaceutiske viden om anvendelse, holdbarhed, særlige opbevarings- og temperaturforhold.

Vi har hjemtaget leverandørforpligtigelsen om at udføre medicinskabstilsyn. Det betyder at vi udfører omkring 30-50 tilsyn om året. Tilsynene foregår rundt i hele Danmark fra flådestation Frederikshavn i nord til Flyvestation Skrydstrup i syd og på Almegårds Kaserne på Bornholm i øst. Desuden omfatter vores opgave at gennemføre kontaktbesøg og tilsyn i missionerne uden for Danmark.

Vi deltager i internationale arbejdsfora, hvor der udarbejdes minimumsstandarder på området og der gennemføres faglig sparring på præparater, der eksempelvis ikke er markedsført i Danmark og endda kan have udelukkende militære formål.

 

Om dig

Som farmaceut i Forsvaret er din pallette meget varieret, og vi søger en farmaceut, der har en bred viden, gerne inden for flere områder og som brænder for at anvende det i praksis, også når konteksten ikke er et klassisk hospitals- eller apoteksmiljø.

Vi ønsker os en kandidat, der går op i kvalitetssikring og som arbejder systematisk og struktureret. Vi har en ambition om at blive bedre til indkøb, logistik og GDP, således at vores materiel kommer frem i rette mængde, til rette tid og i god stand, hvor end i verden det måtte være. Du har flair for IT. Vi er storforbruger af office-pakken, SAP og Share Point.

Som kollega værdsætter vi en person, der arbejder selvstændigt og som kan opsøge og drive opgaver, både egne og til deling. Du er endvidere nysgerrig af natur og løsningsorienteret.

Du motiveres af frihed under ansvar. Du kan implementere løsninger, der passer til enhedernes dagligdag uden at gå på kompromis med det bagvedliggende lovgrundlag.

Du trives med selvstændigt arbejde, hvor der er en stor kontaktflade både fagligt og relationelt. Du værdsætter og respekterer sparring med brugere af lægemidler, hvor der er mange forskellige baggrunde, og ikke alle er sundhedsfagligt uddannet.

Du skal være forberedt på, at det er en stilling, hvor mange har en mening om, hvordan tingene kan gøres, og det forventes, at du har den nødvendige robusthed til at kunne stå fast på at compliant omgang med lægemidler ofte kræver noget ekstra. Tilsvarende er der processer, der kan besværliggøre vores løsning af en opgave, da det skal passe sammen med det at indkøbe og forvalte materiel i en offentlig virksomhed.

Det er et krav, at du har kørekort til alm. bil.

 

Ansættelsesvilkår

Stillingen er en fuldtidsstilling med gennemsnitlig 37 timer om ugen. Din arbejdstid er fleksibel og med en stor grad af selvbestemmelse inden for ugens 5 hverdage i tidsrummet kl. 06-17. Du må indimellem påregne lange arbejdsdage og rejseaktivitet med overnatning, med efterfølgende mulighed for at afvikle opsparede timer. Du får i høj grad selv indflydelse på, hvornår rejseaktiviteterne planlægges gennemført.  

Der er tale om fast stilling med tjenestested i Brabrand.

Ansættelsen sker i henhold til overenskomst mellem Skatteministeriet og en række akademikerorganisationer for akademikere i staten (Akademikeroverenskomsten).

Afhængig af anciennitet kan der ansættes som specialkonsulent.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne under hele ansættelsesforløbet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

KONTAKT OG ANSØGNING

Du er meget velkommen til at høre mere om stillingen ved sektionschef major Torben Kousgaard Dyg, der træffes på telefon (+45) 2544 7389 eller ved farmaceut Christina Lyster, der træffes på telefon (+45) 2361 7972.

Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, er du velkommen til at kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent Charlotte Møller Nielsen på telefon (+45) 7281 9182.

Send din ansøgning, CV og uddannelsesbevis senest den 5. marts 2022.

Stillingen er til besættelse snarest muligt.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

 

Mere om Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) har, som styrelse under Forsvarsministeriets koncern, det overordnede ansvar for koncernens materiel- og informatiksystemer fra ’vugge til grav’. FMI har ca. 1.900 medarbejdere. Omkring 1.400 er civile, imens 500 er militære. Knap 850 af FMI’s ca. 1.900 medarbejdere er placeret i domicilet i Ballerup.

FMI’s hovedopgave er at anskaffe, vedligeholde og videreudvikle materiel til hele Forsvarsministeriets koncern, lige fra kampvogne, skibe og jagerfly til IT-udstyr, feltrationer og lommeknive. Til at gøre dette administrerer FMI årligt ca. 9 mia. kr. svarende til ca. 1/3 af det samlede forsvarsbudget. Pengene bliver brugt til at yde den bedst mulige støtte til især de udsendte styrker og operative enheder, da det er støtten hertil, som altid er i centrum.



🕑 Fuldtid  |  Brabrand  |  2023-03-05 23:59:00



Ansøg her

Retur til søgning